.-=%$#*DaRI SuJuD ke sUJuD*#$%=-.

.-=%$#*DaRI SuJuD ke sUJuD*#$%=-.

Assalamualaikum pembuka bicara,
kalam yang mulia pembuka kata,
syukur kehadrat ilahi pemula segala,
selawat ke atas Nabi menuju redha-Nya,
DARI SUJUD KE SUJUD sebagai madah bicara,

            Bermulanya satu ketika yang tiada disangka, kenapa kamu langsung tidak berfikir akan si dia? Kenapa kamu begitu ego dalam memendam perasaanmu? Kamu semakin meninggalkan peluang untuk meluahkan perasaanmu kepadanya. Ingatlah wahai ADAM, peluangmu hanya sekali, bagi menghayati satu kebahagiaan yang patut dirasai olehmu pada usia begini, tinggalkan zaman jumudmu, tinggalkan zaman keEGOanmu, tinggalkan segalanya, kamu bakal menuju kearah satu jalan yang bakal membimbingmu ke jalan yang betul kelak, percayalah……

ADAM…

            “ASTAGHFIRULLAH..!! aku tertidur,” aku tidak menyangka lenaku bermula selepas Zohor tadi terbawa-bawa sehingga pukul 6.00 petang. Aku terus menyiapkan diriku untuk Solat Asar. Setelah siap solat Asar, aku memikirkan kembali mimpiku dalam lenaku yang panjang tadi. Termenung panjang memikirkan hal itu, namun aku cuba untuk tidak memikirkan hal tersebut melainkan menyiapkan diri untuk Solat Maghrib secara berjemaah di Masjid al-Hikmah. “Cantiknya bidadari itu” aku berkata sendirian setelah siap membaca Yaasin ketika habis sahaja Solat Isya’ tadi. Memikirkan kembali bidadari yang datang kedalam mimpiku tadi. Amat cantik. Wangian bak kasturi memenuhi ruang tanpa ku dapat amati dimanakah lokasi tempat tersebut. Namun setelah aku kembli memikirkan keadaanku yang sebenar di dunia nyata, aku kaget “yang mana satukah yang akan menjadi bidadariku itu? Maya atau Sara?” aku mempersoalkan diriku kerana aku masih dalam kekliruan yang mana satukah yang bakal aku jadikan sebagai bidadariku kelak.

           Maya dan Sara merupakan dua muslimat solehah dikalangan sahabiahku, pada mulanya aku hanya mengnggap mereka rakan karib, namun setelah bebrapa kali petanda muncul dalam hatiku, perasaan itu mulai berubah ke sesuatu yang lain, aku sedar bahawa aku tida dapat memiliki kedua-duanya, namun yang mana satukah harus aku memilih? Maya seorang yang berpendidikan tinggi, mengambil course yang jarang diambil oleh seorang MUSLIMAT, kaluarganya juga berlatarbelakangkan agama, ayah dan ibunya seorang ustaz dan ustazah, kami selalu berhubung sekiranya perlu dan ayahnya amat mengenaliku dan becadang untuk menyatukan kami hingga ke jinjang pelamin. Sara pula juga seorang berpendidikan tinggi, masih belajar di sebuah  IPTA tempatan dan terkenal dengan persekitaran yang penuh dengan ilmu. Juga berlatar belakangkan agama dan ayahnya adalah seorang ustaz di sebuah sekolah agama. Aku juga kerapkali aku bertanya soalan-soalan yang berbaur perasaanku padanya, aku gembira kerana responnya positif. Jujur aku katakan aku tidak pernah bertemu dengan keluarganya dan perasaanku padanya adalah kehendakku sendiri.

            Aku mengambil keputusan untuk melakukan Solat Istikharah. Hingga kini aku masih belum mendapat petunjuk dengan jelas. “Haishh..” aku mengeluh sendirian. Samada untuk memilih bidadari yang dicadang oleh ustazku atau memilih bidadari yang dipilih oleh hati dan perasaanku sendiri.

“isk..isk…isk….”
  
          Aku menangis sendirian dek kerana gagal membuat pelihan untuk hidupku sendiri. Aku menyambung Solat Istikharahku serta Solat Hajat agar diberi petunjuk. Dalam sujudku moga-moga Allah SWT memberi petunjuk kepadaku siapakah bidadariku yang sebenar…

Dari Sujud Ke Sujud - Marshanda, Oki, Dude, Kholidi, Andi
Bagaimana ku jelaskan cinta karena itu tak dapat dijabarkan
Sesuatu yang indah terlahir dari rasa
Dan rasa itu karunia Ilahi (dari sujud ke sujud)
Bagaimana ku jelaskan cinta bila malu selalu melandaku
Semua rasa itu malu rasa bahagia
Takut dan cemburu pun karunia Ilahi
Dari sujud ke sujud sejuta doa ku lantun untuk cinta
Dalam hati anak-anak manusia hablumminannas
Dari sujud ke sujud ku tasbihkan hanya untuk cinta
Subhanallah cinta kita terus bertasbih
Bagaimana ku jelaskan cinta karena itu tak dapat dijabarkan
Sesuatu yang indah terlahir dari rasa
Dan rasa itu karunia Ilahi
Bagaimana ku jelaskan cinta bila malu selalu melandaku
Semua rasa itu malu rasa bahagia
Takut dan cemburu pun karunia Ilahi
Dari sujud ke sujud sejuta doa ku lantun untuk cinta
Dalam hati anak-anak manusia hablumminannas
Dari sujud ke sujud ku tasbihkan hanya untuk cinta
Subhanallah cinta kita terus bertasbih
Dari sujud ke sujud ku tasbihkan hanya untuk cinta
Subhanallah cinta kita terus bertasbih
Subhanallah, Subhanallah, Subhanallah
dari sujud ke sujud
Lirik lagu Marshanda, Oki, Dude, Kholidi, Andi – Dari Sujud Ke Sujud (OST Dari Sujud Ke Sujud) 
**moga kami dipertemukan melalui sujud kami ini..insyaALlah…







0 comments:

Copyright © 2013 #cermin and Blogger Templates - Anime OST.